Nyt on käynnistetty vuoden 2009 näyttelyt ja ihan mukavin tuloksin :) Kävimme siis kotikentällä Kajaanin Tamminäyttelyssä. Flatteja oli ilmoitettu 55, mutta pois jääneitä oli 5. Aamulla mietin mielessäni, että tulisi edes EH niin olis hyvä. Meillä oli nimittäin tuossa taas EH-putki.  Menin näyttelypaikalle hyvissä ajoin tapani mukaan ja odottelin tuttuja, joita sitten ilmaantuikin mukavasti. Tuomarina toimi Beata Petkevica Latviasta. Kenelläkään ei ollut tietoa tuomarista. Otto ei siis ollut mukana, koska se sai antibioottikuurin pissitulehdukseen.

Elmeri kilpaili käyttöluokassa, jossa oli kolme koiraa. Elmeri sai ERIn ja voitti luokkansa. Sitten jäimme odottelemaan PU-kehää. Olin jo tuossa vaiheessa tyytyväinen tulokseen. PU-kehässä minulla oli pulssi varmaan lähemmäs 200, kun jännitti niin paljon. Yhtäkkiä huomasin, että oltiin Elmerin kanssa neljän parhaan joukossa. Sitten tuomari näytti minulle, että juoskaa ympäri. Pari kertaa kehän kierrettyä tuomari pysäytti meidät ja näytti minulle sormellaan, että oltiin YKKÖSIÄ!! Minä olin siinä suu ja silmät selällään,  että MITÄ?!?! Kaveritkin nauroivat, että ilme olisi pitänyt saada nauhalle :)

Näin ollen Elmeri voitti urokset ja sai viimeisen SERTIN ja tuli sitä myöten Suomen muotovalioksia. Kaiken kaikkiaan tulos oli Käy ERI1, PU-1, SERT, CACIB, VSP => FIN MVA. Oli kyllä ihan mieletön fiilis ja on vieläkin! Mukavaa oli myös se, että voitettiin täällä kotikentällä.

Tässä kuvia FIN MVA Elmeristä

Kuva Emmiina Rämä

Kuva Emmiina Rämä